Singapore, laatste stop in deze reis

16 maart 2023 - Singapore, Singapore

Na een hele rustige vlucht, en landing (kan ook), in Singapore aangekomen. Best een beetje brak van de lange reis ben ik nog even een sateetje gaan eten aan de waterkant met een koud biertje en daarna al snel gaan slapen.
Het is weer wennen aan het tijdsverschil. Was vanochtend om half zes al wakker. Beetje in bed blijven hangen en daarna op pad gegaan. Het is heet (33 graden) en klam. Ook ff wennen. Ben eerst naar de wijk Kampong Glam gelopen. Leuke wijk bij een moskee. Maar hier in Singapore wordt overal altijd gebouwd. Het is een mooie stad maar door dat bouwen of renoveren ook gewoon een beetje slordig. Heeft wel wat.

E051EDFC-9586-4089-B5F5-E11D6D53D52C

Bij winkelcentrum Bugis met een ijsthee even bijgekomen en afgekoeld.. Daarna de metro gepakt naar Tajong Pagar bij Chinatown. Hele leuke wijk en daar een beetje kriskras doorheen gelopen. Heb gegeten in het Maxwell hawker centrer. Ze willen hier geen eetstalletjes op straat maar in de hawker centers. Overdekt en schoon en heel druk. Echt leuk. Ging voor de beroemde chicken Rice van Tian Tian. Heeft volgens mij een Michelin ster (gehad). Maar dat waren meer mensen van plan, er stond een hele lange rij. Dus maar ff bij een ander tentje gegaan. Was ook heerlijk. Is echt m’n favoriete gerecht hier. En ook nog even suikerriet sap gehaald. Was tip en moest toch ff proberen. Was echt lekker. Niet te zoet, heel fris en goed voor de dorst.

DE90D9A3-39B9-46CE-B54B-3B4E06B77AD80B4C4525-CFD2-44CF-9497-87D189B79CF1B765179C-9811-4626-832C-535A0FE0586C58F11803-F71F-48C5-B72B-B0185ED22400

Via een omweg naar het hotel terug gelopen en daar lig ik nu aan het zwembad. Ga vanavond om negen uur naar het vliegveld. En dan naar huis…

Wat een waanzinnige mooie reis en zo bijzonder dat ik zo lang op pad heb kunnen zijn. Om nooit te vergeten!