Hollands weertje

28 februari 2023 - Papamoa, Nieuw-Zeeland

Ben over de helft van mijn vakantie en begin de dagen een beetje kwijt te raken… Op zondag ben ik van Ohope naar Papamoa gereden. Heb een tussenstop gemaakt in Pukehina, een kustplaatsje op een landtong. Aan de ene kant de zee en de andere kant een soort natuurlijke haven. Mooi plekje om een wandeling te maken.

3ECD9B3F-D257-4173-9979-06D0F3033198

Daarna doorgereden naar Papamoa, waar ik een cabin heb aan zee. Even het gras over, duin af en ik sta op het strand. Heel fijn plekje weer!
Na het inchecken heb ik m’n bikini aangetrokken en ben de zee ingesprongen. Daarna lang op m’n terras gezeten.

F14C1803-6B41-4AA4-91BA-61D76A225C811F020515-99CC-46C5-8412-6F39F7F4A02F

Had de weersvoorspelling voor de volgende dag al al gezien en helaas kwam die uit…. Werd ‘s nachts al wakker van de stortregens en op maandag heeft het heel dag geregend. Het is hier, met dank aan la nina, een hele natte zomer op het Noordereiland. Twee cyclonen en heel veel regen, terwijl het hier normaal in de zomer volgens de mensen hier prachtig weer is. En op het Zuidereiland is het veel droger en warmer dan normaal. Wat doe je eraan hè! Maandag werd dus relax dag op de bank met uitzicht op zee. Na vijf uur klaarde het op en heb ik nog een strandwandeling gemaakt. Echt even lekker met mooi uitzicht op Mount Maunganui. Veel vogels op het strand en toen ik terugliep moest ik nog even twee keer goed kijken, maar het was echt: daar liep een kleine pinguin. Net als ik m’n telefoon niet bij me heb…. Maar het was een kleine pinguïn die langzaam naar de duinen waggelde. Echt heel schattig. Schijnt dat ze hier in de buurt leven en dat ze ‘s avonds de zee uitkomen. Echt zo bijzonder om te zien!

Vandaag is het dinsdag en ziet het er veel beter uit. De zee is wel heel wild, dus gok dat het goed gestormd heeft op zee. Had in de ochtend eerst een afspraak bij de kapper, want grijs! En daarna ben ik naar Maunganui gereden om daar de Mount te beklimmen. En die is goed steil! Man, ik liep weer eens druipend en met een paars hoofd naar boven. En dan komen er van die types langs die het hard lopend doen. Uitslovers… Maar was de wandeling waard. Prachtig uitzicht over het strand en langs de kust naar het noorden, waar ik morgen naar toe ga. Het is een beetje Hollands weertje, in de verte zie je de buien vallen. Heb als beloning een heerlijk fruitijsje gehaald en even de vele surfers bewonderd. Hele hoge golven vandaag en allemaal groepjes die surfles krijgen.
Daarna weer terug naar de cabin om bij te komen. Zit dit even binnen te schrijven omdat er een enorme hoosbui was. Nu schijnt de zon weer. Dus hoog tijd voor een wijntje op het terras!
Als het goed is vanaf morgen stabiel zomerweer. Even klaar met het Hollands weer.

565381EF-1F6F-4A78-879D-2D5F4D42601F3B392344-2CE5-41BA-B6A4-0DF55DCBB5CFF387599D-9A37-4C42-9001-9515B958A4CE