Laatste dag in Sydney

5 februari 2023 - Sydney, Australië

En dan is het alweer de laatste dag in Sydney. Zou hier heel goed kunnen wonen (als het geen 24 uur vliegen zou zijn, als het zomaar zou kunnen en als ik veel geld zou hebben 🙄). Helaas, maar drie dagen hier is ook fijn…

De ferrytocht naar Manly Beach is alleen al prachtig. Na aankomst in Manly eerst even in de rij gestaan bij een bakkertje voor de lekkerste croissants van de stad. Op een bankje aan Manly beach opgegeten en beetje rond gekeken. Er was een zwemwedstrijd in de baai, kinderen stonden klaar voor hun surfles en veel surfers in de zee. Die was erg wild, dus hoge golven.

Daarna gewandeld naar Curl Curl beach. Klaag niet hoor, maar er was op de heenweg weinig wind en de route was nogal heuvelachtig. Wilde eigenlijk nog een stuk verder lopen, maar ben gestrand (haha) bij Curl Curl beach. Daar op een plekje in de schaduw water bijgetankt en naar de surfers gekeken. Niks mis mee. Toen mijn rode hoofd iets minder rood was weer teruggelopen. Flink windje inmiddels en liep stuk via aangelegd pad direct langs zee. Zo mooi en zo blauw!
Terug in Manly iets gegeten en daarna weer met de ferry. Nu ben ik wel even klaar met lopen. Ga zo nog even op het dakterras van het hotel wat drinken en snacken en dan m’n koffer pakken. Morgen vroeg op voor m’n vlucht naar Queenstown in Nieuw Zeeland. Zo benieuwd hoe het daar is.

DF933B8F-7A7F-4029-8A39-35AA30DD68F7C0DDF9BD-B29B-49E9-B1C4-A7ED579C0EBCC63392CD-FFA5-4752-8A3D-6528677C045A7B5467A6-5012-4301-B3DC-F3750B8B604B

1. Joop Hilberding:
    5 februari 2023
    Nou, je maakt het wel erg aantrekkelijk om ooit eens naar Sydney te gaan. Je kan zo een overstap maken naar de lokale VVV. Ik moet ook zeggen dat het strandleven er daar veel aantrekkelijker uitziet dan aan de Zuid-Europese stranden.
  2. Inge Meijer:
    6 februari 2023
    Heerlijk, Astrid! Klinkt alsof je al goed hebt genoten de eerste dagen.
    Goede reis naar NZ!
    Liefs, Inge